BEDRIJFS- EN ORGANISATIEADVIES

Abacc belastingadvies
BELASTINGADVIES
juli 13, 2016
Abacc interimmanagement
INTERIM MANAGEMENT
juli 11, 2016

Wij springen in als sparringpartner voor uw bedrijfsstrategie en ontzorgen in de financiële “rompslomp”.

Wij van ABACC zijn net als u ondernemers. Wij weten daarom als geen ander dat u zich het liefste wilt richten op de continuïteit en de groei van uw bedrijf. Om u daarmee te ondersteunen laten wij de ondernemer én de accountant in onszelf spreken: wij springen in als sparringpartner voor uw bedrijfsstrategie en ontzorgen in de financiële “rompslomp”. Dit wil zeggen dat wij, samen met u, uw doelen inzichtelijk maken en meedenken in de realisatie hiervan. Vervolgens verzorgen wij een prognose welke verwerkt wordt in een budget en liquiditeitsbegroting. Op deze manier zorgen wij ervoor dat ook het financiële plaatje helemaal klopt en ook blijft kloppen. Uiteraard stopt onze rol niet na deze stap en blijven wij een actieve partner in uw bedrijfsvoering als u dat wenst. Wij zien het namelijk als uitdaging om continu met u mee te denken over de nieuwste marktontwikkelingen en bijvoorbeeld reorganisaties of personeelswijzigingen. Zo zorgen wij ervoor dat u altijd het beste uit uw inspanningen kunt halen en dat u niet wakker hoeft te liggen over uw financiën.

Efficiënter werken door het maken van koppelingen

Ervaring leert, dat veel bedrijven diverse programma’s en bestanden gebruiken voor het voeren van de administratie. Doordat er geen koppeling tussen de programma’s gemaakt wordt, worden zaken handmatig overgenomen van de een naar de ander. Buiten het feit dat dit veel tijd in beslag neemt, zijn deze handmatige handeling ook foutgevoelig. Abacc heeft jarenlange ervaring in huis om uw programma’s met elkaar te laten communiceren en de uitkomsten in een overzichtelijk dashboard te tonen. Of u nu een startende zelfstandig ondernemer bent of een multinational, abacc is er voor u. Hierbij kunt u denken aan management rapportages, maar ook aan urenregistratie of facturatie. Graag geven wij u enkele voorbeelden.

Urenregistratie

Een klant kwam bij ons met de vraag de urenregistratie efficiënter te maken. Destijds hielden de medewerkers de uren bij in een Excel bestand. De financiële administratie verzamelde wekelijks deze bestanden en werkte hiermee een ander bestand bij, waarmee de facturatie gedaan werd. De salarisadministratie werkte met dezelfde weeklijsten om de gewerkte uren en toeslagen te berekenen. Uiteraard kostte het overnemen van de data wekelijks veel tijd. Abacc heeft hier tijd gespaard door een invoegtoepassing in Excel toe te voegen. Hierdoor hoeven de lijsten niet meer handmatig overgenomen te worden, maar gebeurd dit volledig automatisch. Daarnaast wordt alle data in een bronbestand verzameld, zodat snel inzichtelijk is wie wanneer gewerkt heeft. Hierdoor kan snel een nacalculatie op projectbasis gemaakt worden.

Management rapportage

Een andere klant moet ieder kwartaal rapporteren aan het Bureau Financieel Toezicht. Hiervoor hebben ze dus ieder kwartaal de actuele cijfers nodig. Na een aantal malen een toelichting te moeten geven over het verschil tussen de kwartaalcijfers en de uiteindelijke jaarcijfers na de controle door de accountant, hebben ze ons ingeschakeld. We hebben hierop, op basis van downloads uit hun eigen boekhoudpakket, een vertaalslag gemaakt naar de jaarrekening. Dit werkte voor hen zo prettig en was zo nauwkeurig, dat ze het nu maandelijks gebruiken voor de management rapportages. Werkt u ook met verschillende bestanden en programma’s, die dezelfde data gebruiken? Wellicht kunnen we ook uw werkzaamheden efficiënter maken.

Geïnteresseerd? Neem contact met ons op.

  • Abacc administratie
  • Abacc belastingadvies
  • Abacc bedrijfs- en organisatieadvies
  • Abacc interimmanagement
  • Abacc startups - bedrijfsovername
  • Abacc loonadministratie en personeelsadvies